tag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.comments2023-11-25T20:21:34.257+01:00Foto's van schepen en werkJos Tellemanhttp://www.blogger.com/profile/03456424844453058100noreply@blogger.comBlogger63125tag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-15201537096571925112023-11-25T20:21:34.257+01:002023-11-25T20:21:34.257+01:00Leuk om te lezen wat met de schepen is gebeurd. Ze...Leuk om te lezen wat met de schepen is gebeurd. Zelf de laatste reis van de Brittania meegemaakt. Na de laatste reis door Zeeland (storm) Hebben we Rotterdam nog gehaald. De goede dame is blijven drijven doordat de kroet in de gaten van de verdwenen klinknagels ( echt veel ) was gaan zitten.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-75767664632600511612023-01-20T22:51:43.571+01:002023-01-20T22:51:43.571+01:00Frans Caspers Heb van 1961 tot 1964 op sleepschepe...Frans Caspers Heb van 1961 tot 1964 op sleepschepen gevaren. Flandria Gelria Colonia Brabantia en daarna de havensleepvaart in gegaan.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-55630664279153710422022-09-13T12:42:51.355+02:002022-09-13T12:42:51.355+02:00Ik kwam als beginnend R/O in 1970 op het ss Cholut...Ik kwam als beginnend R/O in 1970 op het ss Choluteca (ex Cibao) bij Boele in Bolnes aan boord. Na<br />de overdracht bleef wat UFCo bemanning aan boord tijdens de eerste reis naar Almirante. De schepen waren 'gedateerd' en droegen de neokoloniale sfeer van de onderworpen landen in de achtertuin van Washington. In die tijd was ik niet gefocused op dit onrecht. De negen maanden aan boord had ik voor geen goud willen missen.<br />Ik heb me laten vertellen dat deze Yaque schepen tijdens de oorlog voeren op Saigon en na de afgang van de V.S. werden ondergebracht bij Nigoco en Elders & Fyffes het boek 'going bananas' deze Vietnam periode niet vermeldt.<br />https://www.flickr.com/photos/ros-maritiem/albums/72157706384959524Nico Roshttps://www.blogger.com/profile/10353803626536497393noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-49718913658952946892022-09-13T12:38:02.009+02:002022-09-13T12:38:02.009+02:00Deze reactie is verwijderd door de auteur.Nico Roshttps://www.blogger.com/profile/10353803626536497393noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-80416458959278639202022-07-04T11:10:14.167+02:002022-07-04T11:10:14.167+02:00Liever niet beroemd, ik hou van mijn rust en krui...Liever niet beroemd, ik hou van mijn rust en kruip in de anonimiteit, Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-28988557094836093092021-12-05T00:53:12.855+01:002021-12-05T00:53:12.855+01:00Mooie herinnering
Ik ben eigenlijk opgegroeid in ...Mooie herinnering <br />Ik ben eigenlijk opgegroeid in de eetbare olie <br />Mijn vader had eerst een spits die DESI noemde <br />En dan rond eind jaren 80 heeft hij dan de kempenaar ELMA overgenomen van de 2 gebroeders gerrit en leo <br />1 broer is dan ook nog verdronken maar spijtig genoeg kan ik op die man komen <br />Mazr dan heeft mijn vader de kempenaar ook DESI genoemd <br />En dan in de jaren 90 heeft mijn vader dan een vrachtschip laten ombouwen als tanker met eenmalige tanks van DESI <br />en dit schip heeft hij dan de naam LEENTJ V<br />mijn vader was een zelfstandige <br />Zoals de Willemsen <br />Daar had je de schepen <br />WILGER <br />WILRO <br />GERWIL <br />JOHNY <br />SARCA<br />en dan had je nog de schepen <br />ELMA <br />BOERKE <br />MONIQUE <br />CORNEEL<br />CORIAL<br />ATLANTIS <br />JAWS <br />dat waren zo de schepen waar ik zo mee ben opgegroeid <br />En ook natuurlijk de vooruitgang van <br />De ELBE schepen de ALVRACHT schepen <br />En de rest <br />Bedankt voor even de herinnering <br />Mijn vader was willy crapoen <br />Twas een rosse kop en had een baard <br />Ik hoop hier mede dat sommige vader herkennen <br />Met vriendelijke groeten<br />Zijn zoon <br />Crapoen Didier <br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/04477713490225577335noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-75703594694347601202021-10-07T21:10:31.632+02:002021-10-07T21:10:31.632+02:00Mijn opa, Piet Stempels, was tot zijn pensioen,oms...Mijn opa, Piet Stempels, was tot zijn pensioen,omstreeks 1956, kapitein. Mooi om dit stuk nostalgie te zien.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12154153589024258549noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-73001476305782340832021-05-15T17:07:35.623+02:002021-05-15T17:07:35.623+02:00Leuk dat deze site er is. Mooi werk.
groetLeuk dat deze site er is. Mooi werk.<br />groetAdrihttps://www.blogger.com/profile/09108849829574966041noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-71875728997389304462021-03-09T15:03:11.455+01:002021-03-09T15:03:11.455+01:00Bedankt voor de link zal hem er bij plaatsen!!
Bedankt voor de link zal hem er bij plaatsen!!<br />Jos Tellemanhttps://www.blogger.com/profile/03456424844453058100noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-75649125177716994542020-12-20T00:56:55.685+01:002020-12-20T00:56:55.685+01:00Mooie foto's en uitleg van hun functie. De wag...Mooie foto's en uitleg van hun functie. De wagenveren maakte deel uit van de in 1900 door Gemeente Rotterdam opgerichte rederij "Heen en Weer". Al vanaf Karel de Stoute ,15e eeuw, werd er bij Rotterdam overgezet. Later bij groeien van de stad steeds meer en werd dat gedaan door Pachters die vergunning kregen om over te zetten. In 1900 besloot gemeente zelf ook met 3 veerboten deel te nemen (1 daarvan ex. Heen en Weer III vaart nog,heden "Fram").Deze veerboten gebouwd bij werf Bonn & Mees te Rotterdam waren kopieën van reeds enkele eerder gebouwde veerboten aldaar. Uit 1892,1894,1895 en 4 stuks in 1899. In 1909 nam de gemeente ook alle andere veerdiensten van pachters over en was gehele overzet regio Rotterdam in handen van de gemeente. De Padang X uit 1902 van zo'n pachter werd "Heen en Weer X" en vaart heden nog onder de naam Boekanier. Tevens werden in 1909 nog 2 grote voet/fiets veren gebouwd waarvan ook nog steeds 1 rond vaart en onlangs weer herdoopt is in oorspronkelijke naam. Heen en Weer VX. Vanaf 1911 dus ivm toenemende autoverkeer werden ook deze Wagenveren gebouwd en ingezet om vlotte oever verbinding tussen noord en Zuid te realiseren. De schepen Fram en Boekanier zijn beide volledig nog herkenbaar als hun periode 1948-1969 waarbij dekhuis geplaatst en dieselmotor ipv stoom. Alle 3 de nog varende schepen hebben die originele dieselmotor.De Heen en Weer XV heeft geen dekhuis meer heden en kun je stellen dat weer beeld uit 1909 enig is. Schepen zijn gebouwd als open dek schepen met onderdeks 1e en 2e klas verwarmde ruimtes. IN 2018 heeft de Fram, ex Heen en Weer III, weer even een weekend haar oorspronkelijke Veerdienst uitgevoerd Rotterdam-Katendrecht tijdens Open Monumenten dagen.Afvaart is van de behouden Veerstoep uit 1901. Is een 360gr film dus met de muis beeld draaien. https://www.youtube.com/watch?v=R_fyAAXepaA&list=PLJ_pMas5PxMtPrLs6CTc_-4cGKt7LEVBd&index=31Schipper ms Framhttps://www.blogger.com/profile/06538208205427720207noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-41775323619424841062020-11-13T13:01:03.471+01:002020-11-13T13:01:03.471+01:00Als snotneus van 16 jaar zat ik op de tanklichters...Als snotneus van 16 jaar zat ik op de tanklichters afdeling van VO, nam de waterstanden op smorgens, speelde archivaris, en maakte met de secretaresse het laadprogramma op met een afdrukmachine van ma tm za 1 uur smiddags, deze lichter kon ook als sleper gebruikt worden. Laadde waarschijnlijk bij de Shell voor de Ruhr jetfuel 95.anton_van_wamelenhttps://www.blogger.com/profile/08420189688654451251noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-6906566240066047432020-10-17T18:03:21.468+02:002020-10-17T18:03:21.468+02:00Vond deze site nadat ik dit fragment van wagenveer...Vond deze site nadat ik dit fragment van wagenveer 5 had gevonden https://youtu.be/kP3AI5En5Qg?t=608Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-27875017320898624912020-10-13T07:55:48.637+02:002020-10-13T07:55:48.637+02:00Wilde vaart VO style. Mooiste tijd van mijn leven,...Wilde vaart VO style. Mooiste tijd van mijn leven, Ossendrrcht, Moordrecht, Mijdrecht,Holendrecht, Zwijndrecht 1960-1967<br />Gerrit nu in Australia . Hope to hear from anyone?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14571305839625172415noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-63749787917236548632020-02-16T17:09:15.839+01:002020-02-16T17:09:15.839+01:00Ik heb aan de bouw van het schip als 16 jarige mee...Ik heb aan de bouw van het schip als 16 jarige meegewerkt. Geweldig om dit te kunnen zien. <br />Harry Peeters.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06417201004854571593noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-83984995856173763172019-11-25T17:33:13.601+01:002019-11-25T17:33:13.601+01:00Heel fraaie foto's en details. Ik heb in de pe...Heel fraaie foto's en details. Ik heb in de periode 1968 -1972 gevaren op De Barendrecht, Woensdrecht en Thuredrecht (Vismeel etc. !)Ben helaas mijn eigen foto's van die reizen kwijt geraakt bij digitaliseren. <br />Derekhttps://www.blogger.com/profile/15174616827487967386noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-55275883915961508652019-09-26T12:34:23.718+02:002019-09-26T12:34:23.718+02:00Mooie tijd op Kieldrecht , Langleeclijde, en Papen...Mooie tijd op Kieldrecht , Langleeclijde, en Papendrecht. van 1960 tot jan.1964 als dekjongen, daarna mil.dienst. Heeft er iemand een foto van m.s. Lanleeclyde.?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16100824994945166278noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-46661045121376896392019-07-31T23:50:08.662+02:002019-07-31T23:50:08.662+02:00Volgens mij heeft mijn opa wilhelm johannes pronk ...Volgens mij heeft mijn opa wilhelm johannes pronk op dit schip gevaren, als ik zijn vaarboekje goed lees in het jaar 1954/55 volgens mij Wendiehttps://www.blogger.com/profile/17742878669607181986noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-31541073300192306822018-10-04T00:01:57.464+02:002018-10-04T00:01:57.464+02:00mooiste tijd van mijn leven geweest wilde vaart, w...mooiste tijd van mijn leven geweest wilde vaart, wieldrecht waardrecht ossendrecht scherpendrecht woensdrecht (1975 -1980 .Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14616979601408660213noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-17037519160797651052018-03-01T11:13:14.954+01:002018-03-01T11:13:14.954+01:00Ron als je naar Van Ommeren deel 1 gaat kom je die...Ron als je naar Van Ommeren deel 1 gaat kom je die Dordrecht ook tegen. Je kan ook op deze link <br />http://www.vo-drechtschepen.info/ ook veel over Van Ommeren vinden en anders bij Marishdata. <br />Grt Jos<br />Jos Tellemanhttps://www.blogger.com/profile/03456424844453058100noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-1814670285310618292018-03-01T09:01:16.399+01:002018-03-01T09:01:16.399+01:00Weet iemand of er nog foto's en meer informati...Weet iemand of er nog foto's en meer informatie te vinden is over de Dordrecht die tijdens de oorlog 40/45 gevaren heeft?Ronhttp://www.noordwijkactueel.nlnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-54910357953384096992017-11-11T12:07:01.493+01:002017-11-11T12:07:01.493+01:00Wat een gave foto's van deze haven. De eerste ...Wat een gave foto's van deze haven. De eerste twee foto's zijn mijn favoriet. Mooi beeld van het schip met de <a href="http://www.havenkranen.nl/" title="kranen" rel="nofollow">kranen</a> op de achtergrond.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03166372496265848172noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-21970047761018802092017-11-06T12:25:48.495+01:002017-11-06T12:25:48.495+01:00Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.Richellehttps://www.blogger.com/profile/09198136656929402563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-1151415809682727542017-09-09T08:23:15.731+02:002017-09-09T08:23:15.731+02:00Wagenveer 3 voerde naar het Tankhoofd.
Erg leuk a...Wagenveer 3 voerde naar het Tankhoofd. <br />Erg leuk artikel. Op internet staan plaatjes van het naar blusboot omgebouwde wagenveer, zelfs 1 in actie.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-78836525457232294682017-09-04T09:19:09.695+02:002017-09-04T09:19:09.695+02:00Heel mooi deze nostalgie! 1957 is mijn geboorte ja...Heel mooi deze nostalgie! 1957 is mijn geboorte jaar. Mijn vader werkte in de scheepsbouw, hij zat op de <a href="http://www.havenkranen.nl/" rel="nofollow">havenkraan</a>. Deze waren nodig om de schepen te bouwen maar ook om af te breken. Geweldig deze fotoreportage.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12481366539914402691noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9012319712552967651.post-58368969996056937442017-06-08T12:42:26.472+02:002017-06-08T12:42:26.472+02:00Vanaf havenkranen kun je echt mooie foto's sch...Vanaf <a href="http://www.havenkraan.be/" title="havenkraan" rel="nofollow">havenkranen</a> kun je echt mooie foto's schieten. Zelf een aantal keer gedaan en de boten op mijn foto's zijn echt superAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/13539206942777664035noreply@blogger.com